سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آی تی با ما

نظر

در دنیای دیجیتال امروزی با استفاده روزافزون از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، غیرممکن است که کاربر اینستاگرام باشید، اما واقعا اهمیت افزایش تعامل را درک نمی کنید. طرفداران این شبکه اجتماعی کسب و کارهای زیادی در سال های اخیر در اینستاگرام ایجاد و توسعه یافته اند. اگرچه بسیاری از نویسندگان در این موضوع به شهرت رسیدند و پول زیادی به دست آوردند. اما آیا با ایجاد صفحه اینستاگرام با اقدامات ساده هر چیزی ممکن است؟
اینستاگرام استانداردهای زیادی را برای رشد و توسعه صفحات تجاری تعیین کرده است. افزایش فالوورهای فعال در صفحه تجاری اینستاگرام یکی از اصلی ترین و مهم ترین این معیارها است. امروزه شبکه های اجتماعی مبتنی بر ارتباطات و مدیریت هستند. در اینستاگرام هم همینطور است. اما مهمترین نکته نحوه افزایش فالوور اینستاگرام و مدیریت آن برای صفحه اینستاگرام است که در ادامه به ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام می پردازیم.

ترفندهای عالی و رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام
برخی در حین فعالیت در اینستاگرام به دلیل مشکل در افزایش تعداد فالوور از فعالیت ها و اهداف خود دست می کشند. اما افزایش تعداد فالوور در اینستاگرام آنقدرها هم سخت نیست و کافی است کارهای زیر را مرتب در صفحه خود انجام دهید که در زیر به این موارد می پردازیم.


1. از بیوگرافی اینستاگرام خود بهترین استفاده را ببرید.
اولین نکته مهم بیو پروفایل شما در اینستاگرام است و می توانید در آن نظری درباره برند خود وارد کنید. اما چه بهتر که از این بیوگرافی برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید. در Bio Instagram در نهایت می توانید 150 کاراکتر اضافه کنید. توصیه می کنیم برای بهبود بیوگرافی و در نتیجه افزایش تعداد فالوورها از کلمات برای فعالیت صفحه خود استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که در کنار این جملات تعداد کمی هشتگ را درج کنید و چه بهتر که در سینما هشتگ خود را داشته باشید.

توجه: در نظر داشته باشید که سایت های خارجی برای افزایش فالوور اینستاگرام نیز وجود دارند اما هیچ وقت فالوورهای 100 درصد ایرانی به شما نمی دهند و در نتیجه برای شما فالوورهای همیشگی نخواهند داشت در مقابل سایت هایی مثل مای ممبر وجود دارند که فالوورهای کاملا ایرانی و رایگان و دائم به شما ارائه می دهند.


2. محتوا را با توجه به Insight منتشر کنید
شما می توانید در هر زمان در اینستاگرام پست بگذارید. اما آیا رابطه شما همیشه آنلاین است و آیا آنها می توانند آن را ببینند؟ اصلا اگر مایلید از این محتوا برای افزودن فالوور در اینستاگرام استفاده کنید، لطفا تا زمانی که رابطه شما فعال است، یک متن و استوری ارسال کنید. در چنین شرایطی ایده های زیادی برای جذب مخاطب در آن به دست خواهید آورد. می توانید از ویژگی های حساسیت و سایر ابزارها برای تعیین ساعات فعالیت خود استفاده کنید.
3. در اینستاگرام ادامه دهید
برخی از صفحات آنقدر داستان فعال دارند که فراموش می کنند پست کنند. پیشنهاد می کنیم به طور مرتب در صفحه خود پست بگذارید. تعداد پست های شما به نوع فعالیت، نوع محتوا و تعداد مخاطبین بستگی دارد. طبق تحقیقات انجام شده، شرکت های اینستاگرام به طور میانگین در هفته 4 پست در صفحات خود منتشر می کنند. پس نتیجه می گیریم که برنامه ریزی محتوا تاثیر زیادی در رشد فالوورهای فعال و واقعی اینستاگرام دارد.


4.استفاده از الگوریتم اینستاگرام
اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که الگوریتم های هوشمند آن مدام در حال تغییر و به روز رسانی هستند. برای افزایش تعداد مشترکین اینستاگرام و موفقیت در هر حوزه دیگری از فضای اینستاگرام، باید نحوه عملکرد الگوریتم را بدانید. اینستاگرام در الگوریتم خود فاکتورهای رتبه بندی صفحات را تغییر می دهد. به عنوان مثال، او در الگوریتم اخیر خود، به نشریاتی که برای کاربران جدید بودند و همچنین نشریاتی که مخاطبان را جذب می کردند، توجه بیشتری داشت. وقتی بتوانید الگوریتم های اینستاگرام مورد علاقه خود را دنبال کنید، اینستاگرام عملکرد شما را بهبود می بخشد و راه های مختلف دیگری را به شما معرفی می کند. این باعث افزایش تعداد مشترکین صفحه شما می شود.


5. خلاقیت در استفاده از مطالب متنوع
برخی از صفحات محتوا و محتوا را به صورت مرکزی منتشر می کنند. اما بدون خلاقیت در این نسخه تاثیر چندانی بر تعداد فالوورهای اینستاگرام نخواهد داشت و یا تاثیر منفی خواهد داشت. همانطور که می دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی احساسی مستقیم است و با لذت بردن مخاطبان از محتوای شما، تعداد فالوورهای اینستاگرام افزایش می یابد. برای این منظور سعی کنید از هر محتوایی در صفحه استفاده کنید.
به عنوان مثال، هنگامی که پست های خود را اضافه می کنید، مطمئن شوید که از پست های IGTV و Reels استفاده می کنید. توجه داشته باشید که اینستاگرام به دلیل رقابت با تیک تاک، فضای زیادی را در ویدیوهای ریل اشغال می کند.

شما می توانید از نرم افزاهای ویرایش ویدئو مثل Funimate Video Editor استفاده کنید و در سریع ترین حالت ممکن عکس ها و ویدئوهای با کیفیت برای اینستاگرام تولید کنید. 


6. عنوان های جذاب را در پست اضافه کنید
البته محتوای ویدیویی تاثیر زیادی در افزایش فالوور اینستاگرام دارد. اما اهمیت محتوای متن را نباید نادیده گرفت. البته محتوای بصری مخاطب را جذب می کند، اما این عنوان است که محتوای مخاطب را جذب می کند. عنوان پست باعث می شود بیننده پس از دیدن تصویر، آن را بخواند و در مورد عکس بیشتر بداند.
سعی کنید از کپشن خوب و کوتاه استفاده کنید. هر توضیح در اینستاگرام می تواند تا 2200 کاراکتر باشد. کپشن نباید خیلی کوتاه باشد، کاربر سریع از آن بگذرد یا زیاد طولانی نباشد تا کاربر از خواندن آن خسته نشود.


7. از هشتگ های خصوصی و عمومی استفاده کنید
هشتگ را می توان موثرترین ابزار رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام دانست. در واقع هشتگ ها به راحتی می توانند تعداد بازدید از محتوای شما و تعداد مخاطبین شما را افزایش دهند. در چه زمینه ای در اینستاگرام کار می کنید؟ هشتگ های محبوب را پیدا کنید و از آنها در محتوای خود استفاده کنید. سعی کنید در هر پست و محتوا از هشتگ های مختلف استفاده کنید تا مخاطبین بیشتری به صفحه اضافه کنید.
همچنین می توانید هشتگ خود را در اینستاگرام ایجاد کنید. برندها باید از این ترفند استفاده کنند تا محتوای خود را در دسترس مخاطبان خود قرار دهند. از یک هشتگ خاص در رزومه خود استفاده کنید.
8. لینک اینستاگرام خود را افزایش دهید
اینستاگرام تاکنون توانسته است با استفاده از قابلیت های خود بستری عالی برای ارتباط و تعامل ایجاد کند. اگر می خواهید فالوور اینستاگرام خود را در صفحه افزایش دهید، حتما از ترفند افزایش نرخ تعامل خود استفاده کنید. اما افزایش نرخ تعامل یک هدف مشترک در اینستاگرام است. اما در هر صورت برای بهینه سازی این نرخ از بخش های مختلف مانند نظرات، اصل، فرصت رای دادن در استوری و سایر بخش ها استفاده کنید.


9. با افراد فعال و تاثیرگذار همکاری کنید
اینفلوئنسر در اینستاگرام کاربری است که فالوور زیادی دارد و تاثیر زیادی روی آن مخاطب دارد. استفاده از روش هایی مانند تبلیغات اینفلوئنسر، مبادله و همکاری با اینفلوئنسرها طبیعتا فالوورهای اینستاگرام شما را افزایش می دهد. اما حتما از اینفلوئنسرهایی که در زمینه شما هستند بپرسید.
در غیر این صورت افزایش فالوور شما هدف گذاری نخواهد شد. در این روش تبلیغات با مشارکت اینفلوئنسر کمپینی سازماندهی می شود که در واقع معطوف به ارائه سایت و فعالیت های شماست، بنابراین باید فالوورهایی را جذب کند که به محتوای شما نیاز دارند.
در این مشارکت می توانید محتوا ایجاد کرده و به اینفلوئنسرها ارائه دهید. از آنجایی که اینفلوئنسرها مخاطبان زیادی دارند، این روش افزایش فالوور اینستاگرام برای شما بسیار موثر است.


10. ادغام اینستاگرام در سایر شبکه های اجتماعی
البته شما صفحاتی در شبکه های اجتماعی دیگر دارید که همگی افراد زیادی دارند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که از طریق یک شبکه اجتماعی غیر از اینستاگرام رابطه برقرار کنید؟ در واقع، لازم نیست برای افزودن فالوور به اینستاگرام برگردید. به صفحه اینستاگرام خود در مورد رابطه خود در صفحه دیگری بگویید و از آنها بخواهید که شما را فالو کنند.
همچنین اگر وب سایتی برای کسب و کار خود دارید، توصیه می کنیم صفحه خود را با روش های مختلف در آنجا تبلیغ کنید. می توانید اعضای کانال تلگرام خود را به صفحه اینستاگرام خود اضافه کنید. این روش را می توان به عنوان یک روش بازاریابی رایگان برای افزایش فالوور در نظر گرفت.


11. نام و عکس پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید
به طور کلی بهینه سازی پروفایل اینستاگرام تاثیر زیادی بر سئو صفحات دارد. هر چه سئوی سایت شما بهتر باشد، بیشتر در نتایج جستجو ظاهر می شود. بنابراین برای بهینه سازی پروفایل و افزایش فالوور اینستاگرام ابتدا نام کاربری خود را بهینه کنید. می توانید حوزه فعالیت خود را در اینستاگرام جستجو کنید و نام خود را ببینید. نام های تجاری یافت شده در جستجو واضح و جذاب هستند. از نام برند خود استفاده کنید که به کاری که انجام می دهید نزدیک باشد. این می تواند تاثیر مثبتی بر افزایش فالوور اینستاگرام و سئو صفحات داشته باشد.
12. یک تولید کننده حرفه ای محتوای اینستاگرام استخدام کنید
مطمئناً فردی که در تولید محتوای ویدیویی تخصص دارد می تواند بهتر از یک کاربر معمولی تولید محتوای اینستاگرام را انجام دهد. در نتیجه، پیشنهاد می کنیم برای بهبود محتوای صفحه خود، شخصی را برای انتشار محتوا استخدام کنید. اگر تولید محتوا موفقیت آمیز باشد، از رشد فالوور اینستاگرام و پیشرفت سایر سایت ها در طول فرآیند تولید خبر می دهد.


13. عکاسی اینستاگرام با کیفیت و منحصر به فرد
همانطور که می دانید اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر محتوای ویدیویی است. اکنون به شما پیشنهاد می کنیم برای ایجاد محتوای حرفه ای عکس بگیرید. اگر توییتی نامناسب در توییتر ارسال کنید، ممکن است قابل توجه نباشد و بینندگان شما آن را نادیده بگیرند.
اما اگر در صفحه اینستاگرام خود عکس های کم حاشیه قرار دهید، می تواند بر محتوای محتوای شما تأثیر بگذارد و همچنین ممکن است با آنفالو مواجه شوید. می توانید با دوربین موبایل عکاسی کنید، اما از ترفندهای بصری برای ایجاد محتوای بصری استفاده کنید. داشتن عکس های زیبا و منحصر به فرد تاثیر مستقیمی در افزایش فالوور اینستاگرام دارد.


14. یک ادمین فعال در اینستاگرام جذب کنید
در برخی مواقع ممکن است برخی از صفحات اینستاگرام به دلیل نداشتن ادمین اصلی نتوانند زمان کافی را در صفحه خود بگذرانند، بنابراین نه تنها با افزایش فالوورهای فعال و واقعی مواجه می شوند، بلکه طرفداران خود را نیز از دست می دهند. با استخدام یک مدیر اینستاگرام، این صفحات می توانند با خیال راحت تجارت دیگر خود را اداره کنند. در حین کار یا در حالت خواب، مدیر عملکردهای اصلی صفحه را انجام می دهد.
15. در پست های اینستاگرام کامنت هوشمند بنویسید
شما پست خود را در اینستاگرام ارسال کردید و بازخورد دریافت کردید. اما کار شما با محتوا هنوز تمام نشده است. هنوز یک بخش زنده در پست با بخش نظر وجود دارد. فرض کنید یک پیام هوشمند در قسمت نظرات قرار دهید، چند پاسخ دریافت خواهید کرد؟ به عنوان مثال اگر در کامنت مقاله خود یک جوک کوتاه و جالب قرار دهید با امواج خنده زیادی مواجه خواهید شد.
حتی اگر بیننده ای علاقه مند به کامنت باشد، آن را برای سایر دوستان ارسال می کند و در کنار نرخ تعامل، شاهد افزایش فالوور اینستاگرام نیز خواهید بود.


16. ایموجی را به محتوای پست اینستاگرام اضافه کنید
آیا می دانستید که حتی اضافه کردن ایموجی به پست ها بر افزایش فالوور اینستاگرام تاثیر دارد؟ افزودن محتوای ایموجی ها ظاهر و احساس منحصر به فردی به پست هایتان می دهد. با افزودن ایموجی های زیبا و مرتبط، پست های شما احتمالا به اینستاگرام اکسپلورر اضافه خواهند شد. در نتیجه ایموجی های ساده تعداد صفحات تماس را افزایش می دهند.


17. هشتگ های پست اینستاگرام را به روز کنید
در فصل های قبلی خواهید آموخت که استفاده از هشتگ ها چقدر در افزایش تعداد فالوورهای اینستاگرام موثر است. اما در نظر داشته باشید که صفحه شما باید هشتگ پست های قبلی را تغییر دهد. در واقع پست‌هایی که در ماه‌های اخیر منتشر شده‌اند، از طریق هشتگ‌هایی که در آن گنجانده شده، توجه زیادی را در مورد تداوم فعالیت به خود جلب می‌کنند. اما مهمتر از همه، هشتگ های تکراری همیشه خوب به نظر نمی رسند.
در واقع با افزایش تعداد بازدیدکنندگان، هشتگ ها جایگزین می شوند. در نتیجه، با هشتگ های پربازدید و جایگزین آشنا شوید و سعی کنید از آنها در هدر پست های قبلی خود استفاده کنید.

 

18. ایجاد تنوع در فالوورهای فعال صفحه
اکثر سایت ها سعی می کنند از نظر علاقه و زمینه فالوورهای یکسانی داشته باشند. این به آنها اجازه می دهد تا محتوای هدفمندتری را برای تولید محتوا در سایت خود نمایش دهند. این فعالیت ها شروع خوبی است. اما توصیه می کنیم از این پس اگر می خواهید فالوورهای خود را در زنجیره افزایش دهید، تنوعی از آنها ایجاد کنید. مثلاً علاوه بر خرید فالوور ایرانی واقعی از فالوور های خارجی نیز استفاده کنید; به این ترتیب افزایش فالوور در اینستاگرام بهتر و سریعتر عمل می کند.

19. اجرای پخش زنده در اینستاگرام
اینستاگرام لایو طرفداران زیادی دارد و کاربران تمایل دارند عکس های زنده را ببینند. سعی کنید با یک یا سه سایت دیگر زندگی کنید. تاثیر زندگی بر افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام بسیار زیاد است، به خصوص اگر محتوای لایو شما توسط صفحات دیگر صفحه تماس سایت لایک شود، بنابراین احتمال اینکه سایت شما توسط سایر تعاملات زنده کاربران دنبال شود، افزایش می یابد.



20. علایق در حال تغییر حامیان در طول فعالیت را شناسایی کنید
بدون شک یکی از راه های افزایش فالوور در اینستاگرام، دانستن علایق فالوورهای فعلی است; اما آگاهی از تغییر علایق مخاطبان نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما تمایل دارند محصولات را در یک تصویر ببینند، به مرور زمان و با افزایش شبکه های اجتماعی، می توانید سلیقه آنها را تغییر دهید و به سمت دیدن محصول در یک ویدیو بروید. در واقع، شما باید به طور منظم علایق و نیازهای مخاطبان خود را زیر نظر داشته باشید.

برای مطالعه سایر روش ها روی ترفند های اینستاگرام برای افزایش فالوور کلیک کنید